2009. február 14., szombat

siker

2004
Az indulás művészete
„A legjobb indok egy vállalat beindítására az, hogy valami hasznosat alkotunk — létreho¬zunk egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amely jobbá teszi a világot. Az első feladatunk tehát, hogy eldöntsük, hogyan tudunk hasznosat alkotni."
„FOGALMAllUNK KONKRÉTAN! Minél pontosabban le tudjuk írni vevőinket, annál jobb. A vállalkozók közül sokan attól tartanak, hogy a parányi piaci résekben» elpusztulnak« és közben nem tudnak mindenütt jelen lenni. A legsikeresebb vállalatok viszont adott célpiacokra koncentrálva indultak és más szegmentumokat is megszólítva (gyakran váratlan módon) óriási méretűre duzzadtak. Kevesen vágtak bele nagyszabású célokkal és érték is el őket."

Dióhéjban
Bármely új vállalkozás beindításának alapvető célja,
hogy hasznosat alkossunk. Kezdjük egy kisebb piac igényeinek
kielégítésével, és ha megéri a befektetett időt és energiát,
más lehetőségek is felbukkannak majd!

Érintkezési pontok — lásd még:
94. o. — Richard Branson: Hogyan vesztettem el a szüzességemet?
152. o. — Peter Drucker: Innováció és vállalkozás
230. o. - Michael E. Gerber: A V mítosz
422. o. - Anita Roddick: Üzlet - másként
438. o. - Howard Schultz: Sztárkávéház - Starbucks története, csészéről csészére

29. fejezet

Guy Kawasaki

'Több száz könyvet írtak már a cégalapításról, amik oldalak ezrein tenger¬nyi jó tanácsot adnak. Ám amikor Guy Kawasaki - szoftvercég-alapító, kockázattőke-befektető és az Apple Computer egykori fő támogatója - leült íróasztalához, hogy megírja The Art of the Start (Az indulás művé¬szete) című könyvét, abból indult ki, hogy mindazok, akik új vállalkozást akarnak indítani, nem kívánnak az elméletnél megrekedni, inkább meg akarják váltani a világot. Célja az volt, hogy „mellőzve a kertelést" csak igazán hasznos dolgokról fog írni. Egyik legelső gondolata az volt, hogy a vállalkozói lét inkább lelkiállapot, mint foglalkozás. Bemutatja a vállal¬kozás lélektani és spirituális oldalát és létfontosságú, gyakorlati stratégiá-kat vázol fel.
Mint megjegyzi, könyvét nemcsak a Szilícium-völgyiekhez hasonlók¬nak írta, hanem mindenkinek, aki kiváló szervezetet akar létrehozni. Azoknak is szól, akik már működő vállalatoknál tevékenykedve nagy¬szerű új termékekkel és szolgáltatásokkal szeretnének megjelenni a pia¬con, és olyan „szent lelkületűeknek", akik iskolát, templomot vagy non¬profit szervezetet akarnak létrehozni. Mindegy, hogy egy szervezetet az anyagi haszonszerzés céljából alapítanak-e avagy sem, az a fontos, hogy legyen valamilyen hasznos küldetése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése